Klantenservice
Hoe kunnen we je helpen? Veelgestelde vragen
- {{ result.question }}
- Geen zoekresultatenBekijk alle veelgestelde vragen
Meestgestelde vragen
Hoelang zijn de aanbiedingen in de folder geldig?
Op de achterpagina van elke folder staat aangegeven hoelang de acties geldig zijn. Dat geldt ook voor de online versie van de folder, die je hier kunt inkijken.
Kan ik de meubels van XOOON na aankoop meteen meenemen?
Van veel populaire artikelen in de collectie houdt XOOON een beperkte voorraad aan in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is terug te zien in de voorraadindicator bij het artikel op de website. Indien een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling binnen enkele weken geleverd kan worden. Neem voor de exacte levertijden contact op met je XOOON-dealer. Producten die door de consument zelf samengesteld kunnen worden, worden alleen op bestelling geproduceerd. Door de ambachtelijke productie kan het vier tot soms twaalf weken duren voordat deze commissieartikelen geleverd kunnen worden. Ook voor een indicatie van deze levertijden kun je terecht bij je XOOON-dealer.
Waar zijn de XOOON-meubels verkrijgbaar?
De meubels van XOOON zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen. Kijk voor een XOOON-verkooppunt in de buurt bij onze winkelzoeker.
Zijn de aangegeven afmetingen exact of circa?
Onze meubelen worden met de grootst mogelijke zorg en aandacht geproduceerd. Alle afmetingen die op de website vermeld staan, komen zo exact mogelijk overeen met de daadwerkelijke artikelmaten.
De meeste XOOON meubelen zijn gemaakt van hout; een levend materiaal dat enigszins kan uitzetten of krimpen. Daarnaast worden veel van onze meubels deels met de hand gemaakt en afgewerkt. Bovendien kun je bij onze zitmeubelen zelf extra opties kiezen. Dit zorgt ervoor dat elk product uniek is.
De vermelde productafmetingen zijn daardoor altijd circa-afmetingen met een marge van ± 5 %. Indien een maatafwijking binnen de marge van 5% valt, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.
Ik heb een klacht over mijn aankoop, waar kan ik terecht?
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de XOOON-winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt. Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer (je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera). Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Waar kan ik terecht met mijn vragen over producten of leveringen?
Voor deskundig advies en vragen over je bestelling kun je altijd terecht bij een van onze winkels. Met onze winkelzoeker vind je eenvoudig het dichtstbijzijnde XOOON-verkooppunt. Algemene vragen kun je ook stellen via ons contactformulier.
Worden mijn nieuwe meubels thuisbezorgd?
XOOON bezorgt via ons dealernetwerk de meubels op elk adres in Nederland en België. Overleg met de adviseur in de XOOON-shop over de mogelijkheden en eventuele kosten.
Producten en aanbiedingen
Over onze producten
Waar kan ik terecht met mijn vragen over producten of leveringen?
Voor deskundig advies en vragen over je bestelling kun je altijd terecht bij een van onze winkels. Met onze winkelzoeker vind je eenvoudig het dichtstbijzijnde XOOON-verkooppunt. Algemene vragen kun je ook stellen via ons contactformulier.
Kan ik als bedrijf ook bij XOOON terecht?
Iedereen kan meubels van XOOON kopen, ook bedrijven. Wij leveren wel enkel voor huiselijk gebruik, dus niet voor horeca of verhuur en grotere aantallen produceren wij enkel op bestelling. Maak daarvoor een afspraak bij één van onze winkels.
Kunnen jullie mij helpen met de nieuwe inrichting van mijn woonkamer?
Voor deskundig advies kun je altijd terecht bij een van onze winkels. De verkoopadviseurs van XOOON worden regelmatig getraind bij onze eigen XOOON Academy. Zij zijn daardoor volledig op de hoogte van onze actuele collectie, de toegepaste materialen en de vele opties binnen onze woonprogramma’s. Veel winkels bieden daarnaast de mogelijkheid om een interieurstylist in te schakelen. Informeer direct bij de winkel van je voorkeur of deze optie daar wordt aangeboden. Maak hier een afspraak bij je XOOON-dealer naar keuze.
Zijn jullie meubels in meerdere uitvoeringen leverbaar?
Veel van onze banken, fauteuils en eetkamerstoelen zijn in meer dan 300 soorten en kleuren stof, kunstleder of echt leder te bestellen. Daarnaast heb je vaak de keuze uit diverse andere opties, zoals verschillende poten of frames, armleuningen en vullingen. Ook binnen onze wooncollecties kun je veel meubelstukken personaliseren door te kiezen voor een andere houtkleur, afwerking, blad of poot.
Bij elk meubelstuk op onze website zie je precies wat de mogelijkheden zijn.
Kan ik stofstalen of houtstalen aanvragen?
Het is helaas niet mogelijk om stofstalen of houtstalen aan te vragen. Je kunt echter in elke XOOON-winkel alle beschikbare stof- en leersoorten bekijken, voelen en ruiken. Ook van alle houtsoorten zijn stalen aanwezig in onze winkels. Kijk onder winkelzoeker voor het dichtstbijzijnde XOOON-verkooppunt.
Zijn de aangegeven afmetingen exact of circa?
Onze meubelen worden met de grootst mogelijke zorg en aandacht geproduceerd. Alle afmetingen die op de website vermeld staan, komen zo exact mogelijk overeen met de daadwerkelijke artikelmaten.
De meeste XOOON meubelen zijn gemaakt van hout; een levend materiaal dat enigszins kan uitzetten of krimpen. Daarnaast worden veel van onze meubels deels met de hand gemaakt en afgewerkt. Bovendien kun je bij onze zitmeubelen zelf extra opties kiezen. Dit zorgt ervoor dat elk product uniek is.
De vermelde productafmetingen zijn daardoor altijd circa-afmetingen met een marge van ± 5 %. Indien een maatafwijking binnen de marge van 5% valt, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.
Hoe moet ik mijn XOOON-meubel onderhouden?
Elk meubel van XOOON heeft een meubelpaspoort. De QR-code om met je smartphone te scannen zit aan de meubelen bevestigd (onderzijde/achterkant). In het meubelpaspoort vind je de kenmerken en eigenschappen van het gebruikte basismateriaal, de soort afwerking, onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen. Volg je de onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen in het meubelpaspoort goed op, dan ben je verzekerd van een optimale levensduur van je meubel. Ben je het meubelpaspoort onverhoopt kwijtgeraakt, dan kun je het ook downloaden van onze website. Bij elk artikel vind je een bijpassende QR-code.
De stoelen/banken hebben plooien. Hoe kan dat?
Plooivorming is een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van uw (lederen) (arm)stoel of bank te maken heeft. Dat het ene artikel wel plooien heeft en het andere niet, komt waarschijnlijk doordat u frequenter gebruik maakt van het meubel met plooien. Het advies is om regelmatig af te wisselen.
De vulling van mijn zitmeubel is na gebruik zachter geworden. Hoort dat wel?
Het zitcomfort wordt door diverse onderdelen beïnvloed, zoals de vering, de gebruikte vulling en de gekozen bekleding. De aanvankelijke hardheid van het zitcomfort neemt in de eerste maanden tot één jaar standaard af met ongeveer 15% tot 20%. Dit is heel normaal en geen reden tot zorg.
Er zitten pluisjes aan mijn (arm)stoel. Wat is de oorzaak en hoe behandel ik dit?
Bijna alle bekledingsstoffen met gemengde vezels gaan in meer of mindere mate ‘pillen’. Hierbij komen vezelbolletjes (pluisjes) los. Dit is een normaal verschijnsel, dat niet nadelig is voor de kwaliteit. U kunt de bolletjes het beste met een pluizentondeuse, pluizendief of pillingapparaat (verkrijgbaar in winkels met huishoudelijke artikelen) verwijderen.
Is mijn meubel ecologisch verantwoord geproduceerd?
Onze fabrieken gebruiken nagenoeg de gehele boom door verschillende zaagmethoden te gebruiken. Door in onze meubelen een combinatie van massief (zowel lange als kortere stukken massief hout die we verlijmen) en houtfineer te gebruiken, kunnen ook de kleinste restdelen van de stam worden benut. Omdat we houtfineer gebruiken, kunnen er meer hout-‘oppervlakten’ uit 1 boom worden gehaald. Onze producties zijn gericht op het ecologisch behoud en proberen zo goed mogelijk aan te sluiten bij de klimaatverandering die wij overal ter wereld zien. Daarom werken we vooral met plantagebomen; zodat er niet alleen gekapt wordt, maar we ook zorgen dat er nieuwe bomen worden aangeplant. In Europa, waar vele van onze houtsoorten hun oorsprong hebben, wordt dit vaak ook door de nationale regeringen gecontroleerd, omdat dit een van de belangrijkste inkomstenbronnen is van dat land (zoals bijvoorbeeld de Europese eiken in Roemenië). Uw meubel is dus verantwoord geproduceerd.
Mijn meubel heeft opeens een gelige vlek, hoe kan dat?
Dit kan gebeuren bij verschillende materialen, maar met name bij linoleum. Waarschijnlijk heeft er een langere tijd een schaal of ander item op dezelfde plek gestaan, waardoor er geen licht meer bij deze plek kon komen. Door het ontbreken van (UV-)licht is de kleur hierdoor veranderd. Maakt u zich geen zorgen indien dit gebeurt. Indien er opnieuw licht bij komt, zal binnen afzienbare tijd de kleur weer naar zijn oorspronkelijke staat terugkeren.
Mijn meubelstuk heeft extra steunpoten, maar deze zijn korter dan de normale poten. Klopt dit wel?
De extra steunpoten zorgen voor extra ondersteuning. Het is niet de bedoeling dat deze de grond raken, maar er juist net boven blijven, om de druk tijdens het gebruik en de belasting van het meubel op te vangen. Daarom zullen deze dus altijd korter zijn en boven de grond ‘zweven’.
Wat is de CARE+ onderhoudslijn?
CARE+ is onze eigen onderhoudslijn, die we samen met onze partners hebben afgestemd op onze meubelen en materialen. Omdat elk materiaal zijn eigen eisen stelt, zijn de onderhoudsproducten hier precies op afgestemd. Onze onderhoudsserie voor gestoffeerde meubelen omvat zowel textiel- als leerverzorgingsproducten. Voor onze houten meubelen hebben we verschillende verzorgingsproducten, afhankelijk van de kleur en de textuur. De serie omvat daarnaast ook een onderhoudsproduct voor metaal en chroom.
Meer informatie vind je hier
Wat gebeurt er als je andere onderhoudsproducten gebruikt dan door ons aanbevolen?
Aangezien andere onderhoudsproducten niet zijn afgestemd op onze meubels, kunnen wij niet garanderen dat deze producten geen negatief effect hebben op of zelfs schade veroorzaken aan de meubelen. Wij beschouwen het gebruik hiervan dan ook als een onjuiste behandeling en behouden ons het recht voor om onze garantie in zo’n geval uit te sluiten. Gebruik daarom altijd onze onderhoudslijn CARE+.
Folder-acties
Hoelang zijn de aanbiedingen in de folder geldig?
Op de achterpagina van elke folder staat aangegeven hoelang de acties geldig zijn. Dat geldt ook voor de online versie van de folder, die je hier kunt inkijken.
XOOON-verkooppunten
Winkels
Waar zijn de XOOON-meubels verkrijgbaar?
De meubels van XOOON zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen. Kijk voor een XOOON-verkooppunt in de buurt bij onze winkelzoeker.
Wat zijn de openingstijden van de XOOON-winkels?
Met onze 'winkelzoeker' vind je eenvoudig alle XOOON-verkooppunten met de volledige contactgegevens en de vaste openingstijden. Voor actuele informatie over extra koopavonden en -zondagen kun je het beste contact opnemen met de winkel.
Levering door verkooppunt
Kan ik de meubels van XOOON na aankoop meteen meenemen?
Van veel populaire artikelen in de collectie houdt XOOON een beperkte voorraad aan in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is terug te zien in de voorraadindicator bij het artikel op de website. Indien een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling binnen enkele weken geleverd kan worden. Neem voor de exacte levertijden contact op met je XOOON-dealer. Producten die door de consument zelf samengesteld kunnen worden, worden alleen op bestelling geproduceerd. Door de ambachtelijke productie kan het vier tot soms twaalf weken duren voordat deze commissieartikelen geleverd kunnen worden. Ook voor een indicatie van deze levertijden kun je terecht bij je XOOON-dealer.
Mijn artikelen zijn beschadigd geleverd, wat moet ik doen?
Indien bij levering blijkt dat je artikelen beschadigd zijn, en de bezorgdienst heeft dit niet genoteerd bij aflevering, neem dan direct contact op met de winkel.
Maak daarbij foto's van de beschadigde artikelen en eventuele beschadigingen aan de verpakking. Stuur de foto’s samen met je ordernummer en een eventuele kopie van de afleverbon (je kunt er ook een foto met je smartphone of camera van maken) in een e-mail naar de klantenservice van de winkel. Deze zal de klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Worden mijn nieuwe meubels thuisbezorgd?
XOOON bezorgt via ons dealernetwerk de meubels op elk adres in Nederland en België. Overleg met de adviseur in de XOOON-shop over de mogelijkheden en eventuele kosten.
Wat is de status van mijn bestelling?
Als je een bestelling bij een XOOON-dealer geplaatst hebt, geeft deze je een indicatie van de levertijd. De dealer zal je vervolgens op de hoogte houden van de status van je bestelling en je tijdig informeren als je meubel bezorgd of afgehaald kan worden. Wil je weten wat de status van je bestelling is, neem dan dus contact op met de dealer waar je de bestelling hebt geplaatst.
Mijn (adres)gegevens zijn veranderd, waar kan ik dat doorgeven?
Als je al eens een catalogus van XOOON hebt ontvangen, zijn je adresgegevens bij ons bekend. Deze zijn opgeslagen in je "Mijn XOOON" account.
Wanneer je inlogt op deze pagina kun je zelf je adresgegevens aanpassen. Je kunt je hier ook aan- of afmelden voor de nieuwsbrief.
Je inloggegevens bestaan uit je e-mailadres en een wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je hier je wachtwoord wijzigen.
Garantie & Service
Garantie
Ik heb een klacht over mijn aankoop, waar kan ik terecht?
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de XOOON-winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt. Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer (je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera). Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Hoe zit het met mijn garantie?
Op elk meubel van XOOON bieden wij je garantie. Leidraad daarbij zijn alle wettelijk geldende voorschriften.
Informeer bij je XOOON-dealer naar de voorwaarden en hoe je hier een beroep op kunt doen.
Bel onze klantenservice +31 (0)88 203 94 20
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00